Soalan Matematik Operasi Darab Tahun 2

Soalan matematik operasi darab tahun 2021, soalan matematik operasi darab tahun 2020, soalan matematik operasi darab tahun 2, soalan matematik tingkatan 1, soalan matematik spm, soalan matematik tingkatan 2, soalan matematik tahun 3,

Hai korang! Sape yang suka matematik? Ada ke ni? Jangan tak suka sebab matematik ni penting tau. Okla, tak payah nak berlagak, sebenarnya aku pun tak suka sangat matematik ni. Tapi..tapi..kalau ada orang bagi macam-macam worksheet best ni, confirm aku excited gila nak try. Macam ni la kisahnya..

Hari tu, aku tengah boring-boring duduk depan komputer. Aku pun bukak la tengok-tengok website yang boleh bagi kita benda-benda menarik untuk buat. Tengah scrolling-scrolling..tiba-tiba terpikat dengan satu benda yang bunyinya "Matematik tahun 2 darab worksheet".

My goodness, sekolah dulu aku dah lupa semua formula dah. Takkan nak tenung-tenung balik buku sekolah segala kan. *Kerana-memalas*. Tapi gambar icon worksheet tu macam sangat win-win situation la. So, aku pun tak rasa rugi sangat nak cuba. *Kerana-budak biasa*.

Bila dah click kat link, masa tu aku terperasan yang sebenarnya worksheet ni best gila sebab ada gambar *Kerana-budak darjah 2*. Padahal aku dah dewasa dan boleh jawab dah certain soalan tu *Kerana-rasa-menyombongkan-diri*. Tapi takpelah, apa salahnya kalau kita refresh balik memory. *Kerana-nak-jadi-panda-panduan*.

So, gambar-gambar dalam worksheet tu sangat menarik. Banyak benda yang kita boleh digunakan untuk belajar yang sebenarnya sangat fun. Macam gambar sayur-sayuran dalam kotak tu, kita kena count dia berapa banyak. Macam game Sudoku pun ada, tau tak? Ada gambar kotak-bulat tu kita kena masukkan nombor-nombor sesuai. Kalau betul jawapan kita semua, gambar dia akan keluar lawa-lawa. So, dalam pada kita belajar math ni kan..tapi dapat belajar minda kita refreshing jugak kan. Ni antara game yang best:

  1. Burung Arithmatic
  2. Math Storm
  3. Addition Blocks

Takkan nak kasi kat budak-budak je kot. Korang yang dah dewasa pun boleh try tau. Takkan nak tinggal ketinggalan dengan budak-budak *Kerana-ngam-ngam-aku*. Kira sama-sama lah hehehe.

Okla, enough about math. Tak payah la nak cerita panjang lagi sebab kalau dah cerita panjang-panjang nanti korang semua takut matematik pulak *Kerana-tak-suka-baca-cerita-panjang*. Tapi seriously, worksheet ni memang best lah. Macam-macam gambar dan game dia ada. Tak payah la nak pening-pening sebab worksheet tu fokus pada 1 benda je *Kerana-mudah-digunakan*. Tak caye lah, korang kena try sendiri. Mujur aku click kat link tu *Kerana-rasa-gembira-despite-of-math*.

Soalan matematik operasi darab tahun 2

If you are searching about Latihan matematik tahun 3 mengikut topik pdf, you've visit to the right web. We have pictures like Soalan bahagi tahun 3 2020, contoh soalan latih tubi matematik tahun 3 y soalan, belajar matematik dengan seronok april 2013. Read more:

Matematik tahun 2 darab worksheet, darab tahun 3 interactive worksheet

Tahun latihan bahagi asas pdf. Tahun darab matematik. Soalan bahagi tahun 3 2020. Matematik tahun 2 darab worksheet. Bahagi lembaran operasi matematik soalan ayat seronok sudut. Matematik darab. Soalan darab tahun 2



Also read:

.